Jak sfinansować zakup nowego mieszkania?

Jak sfinansować zakup nowego mieszkania?

Ciche i bezpieczne mieszkanie w zielonej i spokojnej okolicy to marzenie wielu ludzi, w tym niemal wszystkich młodych rodzin. Realizacja tego pragnienia często bywa jednak odraczana w czasie, bo na przeszkodzie stają kwestie finansowe. Kiedy zgromadzone środki nie są wystarczające za zakup wymarzonego M warto pomyśleć o dodatkowym wsparciu w postaci kredytu hipotecznego. Jak się za to zabrać? Wskazówek udziela Ariel Szczęsny, ekspert ds. Klienta Biznesowego z Fintaxis Finanse S.C.
Zakup nowego mieszkania to znaczny wydatek. Niewiele osób dysponuje takimi oszczędnościami, aby sfinansować go samodzielnie lub jedynie z pomocą najbliższej rodziny. Zaciągnięcie kredytu hipotecznego jest więc jednym z najczęściej wybieranych sposobów na zdobycie środków, niezbędnych do nabycia wymarzonego lokum. Na szczęście – wbrew niektórym opiniom – jego uzyskanie nie jest drogą przez mękę. Szczególnie, gdy skorzysta się z pomocy doświadczonego doradcy kredytowego.
Przyjrzyjmy się zatem krótkiemu schematowi, pokazującemu krok po kroku, jak wygląda proces zakupy mieszkania z kredytem hipotecznym.
  1. Pierwszą i najważniejszą kwestią jest zdolność kredytowa, czyli określenie, jak wysoki kredyt możecie uzyskać przy Waszych obecnych dochodach i innych zobowiązaniach finansowych (koszty utrzymania, inne kredyty, leasing itp.). Uzyskanie takiej informacji jest możliwe na dwa sposoby: udając się bezpośrednio do placówek banków lub korzystając z usług zewnętrznego eksperta. Zdecydowanie lepszą i łatwiejszym rozwiązaniem jest druga opcja, ponieważ pozwala uniknąć tracenia czasu na wędrówki od banku do banku, załatwiania wielu formalności i wypełniania niezliczonych formularzy. Doradca posiada sprawdzone informacje z wielu miejsc, podpowiada, na co zwraca uwagę konkretny bank i gdzie jest największa szansa na uzyskanie kredytu na jak najkorzystniejszych warunkach.

    Warto tutaj zaznaczyć, że skorzystanie z usług zewnętrznego doradcy nie oznacza dla was dodatkowych kosztów. Ekspert wynagradzany jest przez bank! Nie musicie się też bać, że oferta przekazana przez doradcę będzie inna niż ta, którą uzyskaliście bezpośrednio w placówce. Macie za to gwarancję, że wszystkie formalności załatwicie w jednym miejscu, ktoś będzie czuwał nad waszymi wnioskami, służył wiedzą i zawsze trzymał rękę na pulsie.
  2. Po rozmowie z ekspertem i weryfikacji zdolności pod kątem waszej sytuacji (posiadany wkład własny, orientacyjna cena rynkowa i stan prawny nieruchomości, źródło dochodu, zobowiązań i inne dane, które są niezbędne do weryfikacji zdolności) będziecie mieli jasną informację do jakiej kwoty możecie starać się o kredyt hipoteczny, a więc do jakiej kwoty (sumując wkład własny i kwotę kredytu) możecie szukać mieszkania.
  3. Następnym i najprzyjemniejszym krokiem jest wybór interesującego was mieszkania. Chyba, że już wcześniej macie upatrzone swoje idealne lokum, a wyliczona zdolność pozwala wam na zakup właśnie jego.
  4. Po wyborze mieszkania i przed podpisaniem jakiejkolwiek umowy warto jeszcze raz skonsultować się z ekspertem, aby sprawdzić, czy nie zmieniła się wasza zdolność kredytowa. Taka rozmowa pozwoli także dokładnie zweryfikować, czy pod tę konkretną nieruchomość jest możliwość uzyskania finansowania. Niestety zdarza się tak, że szukanie mieszkania zajmuje sporo czasu i banki zdążą zmienić politykę kredytową oraz ofertę, co ma wpływ na ostateczną zdolność kredytową. W idealnych warunkach wasza zdolność może się zwiększyć, ale też zdarzają się sytuacje, że się zmniejsza. Ponowna weryfikacja zdolności przed podpisaniem umowy pozwoli zminimalizować ryzyko nieotrzymania kredytu i utracenia ewentualnego zadatku.
  5. Po pozytywnej weryfikacji należy podpisać umowę rezerwacyjną/przedwstępną oraz zebranie odpowiednich dokumentów odnośnie do nieruchomości oraz uzyskiwanych dochodów. Ekspert przekaże wam dokładną listę dokumentów, które będą potrzebne do potrzebne do przygotowania wniosku i które należy dostarczyć do banku we wskazanym terminie.
  6. Kiedy macie już umowę, dotyczącą kupowanego mieszkania oraz resztę dokumentów, to na ich podstawie ekspert przygotowuje wnioski i załączniki do wybranych wcześniej przez was banków.
  7. Kolejnym krokiem jest podpisanie dokumentów i przekazanie przez eksperta do odpowiednich banków, zgodnie z ich procedurą.Trzeba tutaj podkreślić, że procedury te są różne, dlatego wsparcie specjalisty jest w tym temacie nieocenione i pozwala na uniknięcie niepotrzebnego stresu.
  8. Po złożeniu wniosku pozostaje już tylko czekać na odpowiedź każdego banku. Co istotne, samo złożenie wniosku nie skutkuje koniecznością podpisania umowy, dlatego zazwyczaj wniosek składany jest co najmniej do dwóch albo trzech banków. Warto też mieć na względzie, że na etapie analizy bank może poprosić jeszcze o inne, dodatkowe dokumenty. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji i możliwych scenariuszy jest naprawdę dużo.
  9. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji są spełniane warunki do podpisania umowy. Po ich spełnieniu podpisujecie umowę i możecie rozpocząć działania, zmierzające do jej uruchomienia. Najczęstszymi warunkami – w zależności od banków – jest sporządzenie operatu lub opłata za operat, otwarcie dodatkowych produktów wymaganych przez bank, podpisanie ostatecznego aktu notarialnego, ustanowienie zabezpieczeń. Wszystko zależy od banku i danej sytuacji.
  10. Po uruchomieniu możecie cieszyć się już własnym mieszkaniem. Uzyskanie kredytu hipotecznego to dość żmudna i czasochłonna procedura, która może wiele osób przerażać i stresować. Zaufanie ekspertowi pozwala ten proces ułatwić i usprawnić, a do tego mieć gwarancję, że ktoś będzie czuwał na wszelkimi terminami i dostarczanymi dokumentami. Szczególnie, że w temacie kredytu hipotecznego nie ma dwóch takich samych sytuacji – każdy ma inną zdolność kredytową, wkład własnym, sytuację rodzinną i listę dodatkowych zobowiązań. Różne są też ceny i sytuacje prawne nieruchomości. Dlatego powierzenie uzyskania kredytu hipotecznego osobie kompetentnej jest niezwykle istotne, aby cały proces przeszedł możliwie bezproblemowo i co najważniejsze – zakończył się uzyskaniem kredytu hipotecznego i zakupem wymarzonego mieszkania.
Przez

Dodaj komentarz

Komentarz

Sprzedaż mieszkań:

sprzedaz@myfamilyhome.pl
Kierownik działu sprzedaży: +48 609 222 530

Sprawy ogólne:

sekretariat@myfamilyhome.pl
Sekretariat: +48 713 070 769

Obserwuj